Wednesday, December 22, 2010

AKU KECEWA DENGAN DIRI AKU

aku tak tahu di mana silap aku tapi pada usia yang masih mentah aku telah diuji dengan pelbagai ujian..namun apa daya ku untuk menolak semua ujian tersebut...aku redha lapi pun aku sudah tersedia maklum bahawa setiap kejadian membawa hikmah tersendiri..segalanya bermula ketika aku berusia 13 tahun..sebelum aku menjejak kaki ke sekolah menengah aku merupa seorang pelajar yang sangat aktif dalam bidang sukan..aku juga telah memenangi pelbagai anugerah dan tokoh...tapi malang tidak berbau ketika aku berada di tingkatan 1 aku dengan rela hati ingin mengajar adik2 ku yang muda setahun dari ku bermain bola baling memandangkan perlawanan akan tiba dalam masa terdekat..pada petang tersebut hujan tidak henti-henti membasahi bumi..walau pun bergitu
aku dan kawan2 ku serta adik2 ku telah turun ke padang untuk melakukan latihan..selepas beberapa ketika.. aku dengan rela hati menawar diri untuk mengajar cara menjaring gol..tanpa memikirkan kemungkinan yang akan berlaku aku mengambil langkah untuk melompat tetapi malang kerana aku jatuh selepas menjaringkan gol..kedengaran seperti ranting yang patah datang dari lutut ku...sejak dari itu aku hidup dalam keadaan yang terhad....keyakinan diri aku semakin luntur....malah selepas kejadian tersebut ada banyak lagi kejadian buruk yang menimpa diri...aku rasakan seolah-olah hidup ini tidak adil....aku hanya ingin hidup dalam keadaan yang normal....aku tidak mahu hidup sebegini lagi...rahsia yang aku kandung selama ini benar2 mengguris hati ku...:(

No comments:

Post a Comment